Positive pole

2012-01-08 05:49:54 ur Arkivet
Försöker summera det nya året i plus/minus:

+ Året börjar bra. Jag och mamma åkte in till stan en dag för att inhandla nya handtag och passade på att köpa presentpapper i samma veva. För att det var fint. Nåja, det var det - problemet var bara att vi förmodligen tyckte att det var för fint och i vår virrighet och oblivion (oh ja, oblivion är desto mer passande än det vanligare 'glömska' för situationen) glömmer bort att omvandla femhundra cm till m och matar ut fem meter presentpapper. Vad vi i själva verket behövde var en kvantitet på - en? en och en halv? - meter. Skrattade åt hur mamma förvånad förstod att pappret inte skulle ta slut än på ett tag och jäktat virar ihop det.
Ibland älskar jag när folk glor.
+ Mitt rum börjar likna ett mindre paradis. En begagnad - ommålad till vit - stol och nya gardiner var det som gjorde susen.
Den röda tapeten förstör fortfarande dock. Mamma säger att hon ska försöka köpslå med tapetserarna när de har tid - förhoppningsvis till våren. Jag kan bara hoppas.
+ Jag överbevisades min nyfikenhet och kliande fingrar vad gäller Iphonen förresten - den är underbar. Inte alls flashig och svår som jag till en början trodde - utan enkel och med alla möjliga finesser. Jag lärde den mig snabbare än jag kunnat vänta mig.

- Tellus säsongsrytm är så pass skev att jag börjar tro att '2012' inte längre är ett fånigt påhitt för att framkalla skrämselhicka hos folk som inte vet bättre.
- Kände för att stänga av min egen dator under några dagar och testa vingarna på min pappas istället. Hans mellanslagstangent fungerar inkorrekt.
Förstod det. Något fel måste det ju vara.


0 e-bowed letters

COMMENT ON, COMMENT ON

NAMN >>
I remember, I remember. I'll go leaps and bounds

MAIL >>

URL >>

KOMMENTAR >>

Trackback