Listigt

2012-01-21 17:30:23 ur Arkivet

1. Hur gammal är du om fem år? Nästan 21. Jisses.
2. Vem träffade du senast? Ingen utanför hemmet. Men om det nu ska vara den visan så var det nog Emma W.
3. Hur lång är du? Har inte mätt mig på knappa två år. Var vid den tiden 166 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Hade tänkt att se Into The Wild häromdagen. Dock blev det aldrig av. Annars var det nog Sleepy Hollow.
5. Vem ringde du senast? Det minns jag inte ens. Ringer aldrig några samtal.
6. Vad säger ditt senaste sms och till vem var det? "Något i den stilen! Förhoppningsvis tar de in två." till Linda om ett jobb i maj.
7. Vad är dagens planer? Inga alls. Det närmsta jag kan komma planer idag är att spela PS2. (Ja, PS2)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms. Vilket du förmodligen redan förstått genom fråga 5.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambos
10. När såg du senast din mamma? För fem röda sen.
11. Vilken ögonfärg har du? Gråblågröna. Mamma/bror har en brun fläck i sina också. Det fick uppenbarligen inte jag.
12. När vaknade du idag? Brukar inte hålla koll på sådant på helger. Antar att det var runt lunch.
13. Har du någon gång hittat en katt? Yes! I samband med sneakpeaken av vår sommarstuga när jag var fyra. Han ligger numera och spinner bredvid mig i divanen.
14. Vilken är din favoritplats? Tror inte att jag har någon som jag besökt. I så fall sommarstugan. För här är det inte. Speciellt inte när pappa dammsuger i mitt öra. Vill till Skottland.
15. Vilken plats föredrar du minst? Där jag befinner mig nu.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vilken dum fråga. Skottland. Skulle gärna besöka Holland på vägen dit också.
17. Vad skrämde dig som barn? Rätt mycket. Kan dra ubåtar som exempel.
18. Vem fick dig att skratta senast? Minns inte. Antagligen mammas spydighet mot att pappa missade tvättstugetiden.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä, minsann! Har ett antal.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda två. Använder dock bara den stationära när jag spelar Sims.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett. Tyvärr ett rätt dåligt också.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej. Går inte på fest.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Skor är inte riktigt min grej. Har ett par Martens som jag använder just nu. Redan rynkiga.
26. Är du social? Det beror på vem jag konverserar med. Oftast är jag den sociala och hen den asociala - därför blir det tyst.
27. Vilken är din favoritglass? Föredrar tiramisu. Finns inte det tar jag choklad. Gärna med kola.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Vet inte. Antagligen fara till Skottland och valla får resten av mitt liv. Kanske ge ut en 'självbiografi' där jag lever i sent artonhundratal och folk hälsar och säger tack.
29. Tycker du om kinamat? Nej. Föredrar husmanskost.
30. Tycker du om kaffe? Beror på om det är välgjort. Dricker hellre te tror jag.
31. Vad dricker du till frukost? Chokladmjölk. Sånt tröttnar man inte på. (Gärna med grädde)
32. Sover du på någon särskild sida? Tror att jag sover åt vänster. Vaknar alltid åt det hållet.
33. Kan du spela poker? Sådär. Fast det kanske beror på att den enda gången jag försökt var för tre år sen.
34. Tycker du om att mysa? Sådär. Beror på person.
35. Är du en beroendemänniska? Well.. Kanske.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope. Att Linda fyller fem dagar innan undertecknad skulle nog vara det närmsta jag kan komma svar.
37. Vill du ha barn? Antagligen inte. Bara om de har kavaj/stiligt flickplagg och skriver dikter och spelar piano från det att de är fyra. Och nej, tycker inte att jag är för hård. Inte alls.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på. Att bada är - återigen - inte min grej. Gillar att lyssna på sång om havet i och för sig.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Ingenting. Synnerligen inte kläder. Annars skivor, böcker, film och inredning.
42. Äger du dyra smycken? Använder inte smycken.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Frukost.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Funderar inte på sådant. Svarar 'alla' fastän de inte förstår mina skämt. Okej. Ibland.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har inte många ärr. Väljer huggormsbettet på vänster underben.
47. Vad har du för ringsignal? För tillfället syrsor i brist på annan. För att det ska fylla tystnaden om någon ringer efter att någon yttrat något pinsamt. Har för mig att jag hade någon med The Crookes förut.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja. Varför skulle jag inte ha det?
49. Flirtar du mycket? Har aldrig gjort. Ovärt strunt.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej. Skulle vara rätt coolt att go handy tho.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej. Och med tanke på att jag inte har körkort så borde det vara omöjligt i alla fall.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Var mitt inne i en bok som hette 'Drömmen' och som handlade om emigrationen till Amerika för snart hundra år sen. Rätt ointressant dock. (Borde gagna mitt intresse med tanke på att jag gillar både emigrationen och Stora depressionen. Halvvägs in är den fortfarande lika seg som i början. Hoppas att den inte fortsätter så. I så fall är jag besviken.) Blev dock avbruten när min lärare tyckte att jag kunde passa för skolans bokjury och bad mig recensera ungdomsböcker utkomna under -11. Och som vi alla vet är ju böcker under genren 'ungdom' inte heller speciellt.. intressanta. Valde någon av John Boyne bara för att han skrivit 'Pojken i randig pyjamas' (Som säkert inget missat att jag gillar. Bevis några inlägg under.)
54. Läser du dagstidningen? När jag har tid. Väljer oftast att se nyheterna via teven istället.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Läser inte veckotidningar.
56. Dansar du i bilen? Det hade jag inte ens gjort om man hade kunnat.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar inte på radio heller.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En serie som Linda tipsade mig om. Tror jag.
59. När var du i kyrkan senast? Sådant är jag inte i behov av. Särskilt inte sedan vi överöstes med religionsarbete på samhällslektionerna för någon vecka sen.
60. Vilka personer utmanar du? Ingen. Så länge du inte kommenterar att du utmanar dig själv. Folk brukade nämligen sno mina svar förut. Vill inte att det ska hända igen.


0 e-bowed letters

COMMENT ON, COMMENT ON

NAMN >>
I remember, I remember. I'll go leaps and bounds

MAIL >>

URL >>

KOMMENTAR >>

Trackback