I never left my town. I'm no good at understanding, but I'm good at standing ground.

2012-01-06 05:14:09 ur Arkivet

Mjölby har alltid varit en plats där jag kunnat känna mig som hemma. Jag har, trots allt, spenderat fem sjättedelar av mitt totala liv i sagda stad och jag gissar att den inspirerat mig mer än jag tidigare trott. Att bo i stan är ju inte någon höjdare direkt och, tja, det är trots allt vår katt aka mitt hjärtas cirkulation som vår sommarstuga fört med sig. (Vi hittade honom i samband med första titten på stugan tio år tillbaka)

Idag hade jag tråkigt och researchade om vår 'sommarstuga'. Det visade sig senare att denna i fråga egentligen heter Haddestadbacken och var ett soldattorp från tidigt nittonhundratal, alternativt sent artonhundratal. Är inte riktigt säker på den punkten dock. Tänker på vår vidrigt jadegröna (ommålade såklart) vattenpump och jordkällaren nere på åkern. Och så trillade polletten ned. Självklart. Känner mig dum som inte gjort detta tidigare.

Imorgon ska jag för övrigt sätta upp nya gardiner, vika lådor och måla min framtida skrivbordsstol vit. Och antagligen lyssna lite mer på Brandi Carlile än vad jag redan gjort (dvs mycket) 'Man kan aldrig få för mycket av det goda'


0 e-bowed letters

COMMENT ON, COMMENT ON

NAMN >>
I remember, I remember. I'll go leaps and bounds

MAIL >>

URL >>

KOMMENTAR >>

Trackback