Presentation: Mikaela Jansson

2011-03-16 00:00:00 ur Arkivet

Fullständigt namn:
Mikaela Ebba Elisabet Jansson
Smeknamn: Brukar oftast vara bara Mikaela. Föredrar att bli kallad vid Mika eller Miko. Brukade kallas Micka förut.
Födelsedatum: Sjunde juli.
Bor: Linköping, Östergötland, Sverige
Hemstad: Ovanstående. Har dock ursprung från Närke på pappas sida och Småland på mammas sida.
Brinner för: Framförallt skrivandets ädla konst och musik. Ridning. Har ett smygintresse för webbdesign.

Varifrån bloggens namn härstammar -

Det kommer ursprungligen från dessa lyrics

This is the day that everything changes and your worlds collide
You know in time you'll wake to find you're a little unbroken


vilka beskrev mitt liv relativt exakt under vintern/våren -11 då bloggen föddes. Jag börjar växa ifrån både artisten och textraden ovan nu och funderar på att, möjligtvis, bara möjligtvis, kirra ett nytt mer passande namn till årsskiftet. Dock oklart om det blir så.

Favoritmusik -
Jag både lever och andas Broder Daniel, Henrik Berggren, Bob Dylan, Social Distortion, och Bruce Springsteen m.fl. De är mina vardagshjältar.

Gällande ridandet -
Har inte inriktat mig ännu. Lutar åt dressyr. Föredrar det stillsamma framför farten i hoppningen - sådant är inte min piece of cake så att säga.

Framtidsplaner -
Oklart gällande den där frågan. Vill att det ska gå så bra att jag kan gå medialinjen på gymnasiet innan jag far till Göteborg för att bo där i några år innan jag slår mig ner i Storbritannien någonstans och sköter boskap utanför ett avlägsnet stenhus på vischan samtidigt som jag skriver en bok samt repar i ett lite lagom flummigt band. Strunta i satsradningen där.

Blogginriktning -
Dagboksbloggar. Skriver om den musik som inspirerar mig och ska försöka bättra mig på att lägga ut bilder.

0 e-bowed letters

COMMENT ON, COMMENT ON

NAMN >>
I remember, I remember. I'll go leaps and bounds

MAIL >>

URL >>

KOMMENTAR >>

Trackback